“Zi-mi și mie: care-i treaba de fapt cu MONDAY MEMO?”

Primesc întrebarea asta tot mai des, în special de la cunoscuții care nu reușesc să se descurce cu dubla mea personalitate: jumătate din viața adultă mi-am petrecut-o în presa generalistă, cealaltă jumătate în presa de business, așa că dau peste sprâncene ridicate și într-o parte, și în cealaltă. “Generaliștii” înghit cu noduri iasca cifrelor și platitudinile triumfaliste ale afacerezei, “economicii” privesc de sus retorica înfierbântată a generaliștilor, știrile care n-au urmă de cifre, semnele de exclamare.

Pentru mine nu-i nicio diferență, ca instrumentar de lucru, între subiectele generaliste și cele economice. Meseria e meserie și-i una singură: în final, nu-i vorba decât despre informația relevantă și despre publicul care are nevoie de ea; despre a pune întrebări, a înțelege și a da mai departe răspunsurile într-o formă cât mai clară, mai riguroasă și mai plăcută la citit.

Din asta a și apărut anul trecut MONDAY MEMO, un distilat săptămânal de informație economică și de business. L-am făcut la început dintr-o nevoie personală: aceea de a filtra fluviile de informație – mare parte repetitivă ori înecată în prea multe cuvinte/cifre -, într-un buletin corect ierarhizat, bine structurat și limpede scris.header Monday Memo final

Azi MONDAY MEMO e o lectură de 10 minute, numai bună de citit lunea, la prima oră; îl facem alternativ, Andreea Rosca și cu mine, de 47 de săptămâni. I-am zis “brief pentru antreprenori” pentru că ăsta a fost targetul primar; de fapt e o selecție asumat subiectivă pentru orice cititor care – deși n-are timp -, tot ar vrea să înțeleagă ce-i cu panica asta cu scăderea prețul petrolului, cu Grecia, cu Codul Fiscal ori cu Davos-ul; ce ne legi mai pândesc după colț; ce cărți să mai citească; ce se mai întâmplă prin țară și prin lume. Un brief, cum îi spune și descriptorul; un fel de concentrat nutritiv, mic și hrănitor, în locul unor mese întregi de calorii goale.

E un newsletter, cu alte cuvinte; azi are o listă de abonați de toată frumusețea, care se lungește natural, sănătos, în fiecare săptămână. N-aveam nici înainte vreun dubiu că există în România un public flămând de informație quality nedeservit cum se cuvine. Acum am și dovezi; văd cum oameni plini de treabă, cu mii de angajați, își găsesc vreme să-l parcurgă în fiecare luni dimineața.

Cam asta ar fi treaba cu MONDAY MEMO, ca să răspund la întrebarea de la început :) Cine vrea să-l testeze găsește o versiune prescurtată aici (acolo e și formularul de abonament); cine e curios să citească și ediția integrală de azi, care a fost deja expediată către abonați, să-mi scrie pe monadirtu@gmail.com.

Comments are now closed for this article